فیسبوک در حال توسعه سیستم عامل اختصاصی است
نوشته شده توسط : ساحل

فیسبوک به منظور رقابت با گوگل، به دنبال توسعه سیستم عامل اختصاصی خود است و در آینده محصولاتی مثل Oculus و Portal با سیستم عامل اختصاصی این کمپانی به بازار عرضه خواهند شد.

فیسبوک قصد دارد سیستم عاملش را کاملاً از نو بسازد و رهبری این پروژه را به «Mark Lucovsky»، یکی از مهندسین اسبق مایکروسافت سپرده که سابقه کار روی ویندوز NT را دارد.

این نخستین باری نیست که فیسبوک به فکر توسعه سیستم عامل اختصاصی می افتد. این کمپانی سال 2013 چندین نسخه اولیه از یک سیستم عامل را برای Facebook Home توسعه داده بود و سرانجام تصمیم گرفت از اندروید استفاده کند.

 

 

 

فیسبوک در کنار توسعه سیستم عامل خود، در حال کار روی واسط مغز و کامپیوتر نیز هست. یکی از مهندسین این شبکه اجتماعی در گفتگویی با سایت The Information اعلام کرد که آنها توانسته اند ابعاد این وسیله را از یک یخچال به اندازه ای کاهش دهند که در دست جای می گیرد و هنوز 5 تا 10 سال دیگر کار دارد.

البته احتمال دارد شبکه اجتماعی مذکور در کنار واسط مغز و کامپیوتر، واسط دیگری را توسعه دهد که برای هماهنگی با سیگنال های مغز نیاز به پوشیدن بازوبند و یادگیری حرکت های مخصوص دارد. این شرکت برای توسعه چنین وسیله ای از استارتاپی به نام CTRL-Labs کمک خواهد گرفت که مهر ماه امسال آن را تصاحب کرد.

فیسبوک به دنبال توسعه دستیار صوتی خود مشابه سیری و الکسا هم هست و برای آموزش آن مجوز استفاده از داده های موتور جستجوی بینگ را از مایکروسافت گرفت. این شرکت توسعه دستیار صوتی خود و همچنین عینک های واقعیت افزوده خود را در محیطی به مساحت 71535 متر مربع در کالیفرنیا انجام خواهد داد.

فیسبوک تاریخ عرضه سیستم عامل خود و اینکه کدام محصولات برای اولین بار با آن به بازار عرضه می شوند را اعلام نکرده است.

 

 
 
منبع:




:: بازدید از این مطلب : 153
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 آذر 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: